.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع جمهوری اسلامی شنبه


علماي وهابي عربستان از فتواي يكي از زنان هم كيش خود به خشم آمده و او را « الضاله المضله » (گمراه گمراه كننده ) لقب دادند. به گزارش « تابناك » و به نقل از رسانه هاي سعودي خانمي كه گفته مي شود « نادين البدير » نويسنده و دانشمند سعودي است كه فتوا داده زنان نيز بايد همانند مردان صاحب اختيار انتخاب چهار همسر باشند تا در تساوي حقوق مردان و زنان عدالت رعايت شود! اين موضوع با واكنش هاي گوناگون و البته مخالفت هاي بسياري همراه شده است . « شيخ عبدالله بن سليمان المنيع » رئيس هيات العلماي عربستان « نادين البدير » را « الضاله المضله » ناميده و گفته است : مهم نيست كه اين خانم تبعه چه كشوري است و مهم نيست كه پاسخي به او داده شود زيرا سخن هجو هميشه هجو بوده و باطل همواره باطل است و اميدوارم كه دستگاه قضايي حكم لازم را براي جلب و بازخواست اين خانم صادر كند. البدير با نوشتن مقاله اي با نام « من و همسران چهارگانه » در روزنامه « المصري اليوم » چاپ قاهره و انتشار آن در صفحه نخست اين روزنامه اختيار داشتن چهار همسر براي مردان را « احتكار جنسي » ناميد و خواهان صدور فتواي جهاني براي احقاق حق زنان در اين مورد شد! انتشار اين مقاله جنجالي بزرگ در مصر آفريده و سبب شكايت هاي متعددي از روزنامه مصري ناشر آن شده است . شاكيان گفته اند انتشار اين مقاله مصداق بارز ترويج فسق و فجور بوده و سبب تخريب جامعه مصر و تضعيف بنيان خانواده خواهد شد.

ايران براي برگزاري نشست همسايگان عراق با حضور برخي ديگر از كشورهاي فرامنطقه اي از جمله آمريكا اعلام آمادگي كرده است . به گزارش خبرنگار عصر ايران ايران پيشنهاد ميزباني نشست همسايگان و كشورهاي دخيل در امور عراق را داده اما هنوز زمان و يا جزئياتي از اين اعلام آمادگي منتشر نشده است . در نشست احتمالي تهران علاوه بر همسايگان عراق كشورهاي فرامنطقه اي كه در وضعيت فعلي عراق دخيل هستند نيز دعوت خواهند شد و درصورت نهايي شدن اين نشست مقامات مرتبط در آمريكا و انگليس جز مدعوين خواهند بود. عصر ايران مي افزايد : اگر ايران از آمريكا براي حضور در اين نشست دعوت كند و امريكا نيز نماينده اي به كنفرانس اعزام كند اين نخستين باري خواهد بود كه يك هيات سياسي امريكا بعد از گذشت 30 سال در سفري رسمي به تهران خواهد آمد .

دولت تايلند يك هواپيماي باري را توقيف و كادر پرواز آنرا بازداشت كرده است . يك مقام ارشد امنيتي در كابينه تايلند ادعا كرد به احتمال بسيار مقصد هواپيماي حامل سلاح توقيف شده در اين كشور ايران بوده است . به گزارش رويترز اين هواپيما روز جمعه هفته گذشته براي سوختگيري در فرودگاه بانكوك فرود آمده بود كه توسط مقامات تايلند توقيف شد. مبدا اين هواپيما كره شمالي بود ولي تاكنون مشخص نشده مقصد اين هواپيما كجا بوده و خريدار اين محموله سلاح كيست . اين مقام تايلندي عضو هيئت بررسي اين موضوع ادامه داد : برخي از كارشناسان معتقدند ايران به احتمال بسيار مقصد اين محموله سلاح بوده است . مسئولان ايراني هنوز اين خبر را تاييد نكرده اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.